TEHNIŠKI DAN – OBDELAVA PODATKOV
Udeleženci: učenci 8. razreda
Cilji:
Učenec:
· prepozna opisne in številske podatke,
· razvrsti zbrane podatke,
· ločiti med urejanjem podatkov v vrsto in razporejanjem (sortiranjem) podatkov v razrede ali skupine (kategorije), izdela tabelo,
· prikaže opisne podatke s stolpičnim in bločnim diagramom,
· zna opisati :
- diagram s trakom, piktogram ali figurni diagram, drevesni diagram, puščični diagram,
· zbrane podatke zna prebrati z različnih prikazov,
· z zbranimi podatki dopolni naštete prikaze,
· zbrane podatke samostojno prikaže z naštetimi diagrami,
· podatke razporedi po enem ali dveh kriterijih,
Pri obdelavi podatkov uporablja excel.
Potek dejavnosti:
Učenci se razdelijo v dve manjši skupini. Delo poteka v učilnici in v računalniški učilnici.
V učilnici učenci izbrane podatke, ki so jih pridobili s štetjem, merjenjem, z anketo ustrezno razvrstijo po vnaprej določenih kriterijih. Vse podatke uredijo v tabelo. Narišejo graf (točkovni, linijskim stolpčni). Podatke analizirajo in napišejo ugotovitve.
V računalniški učilnici učenci spoznajo microsoft excel. Najprej se naučijo izdelati tabelo in iz nje določiti ustrezen graf. Glede na podatke, ki jih imajo. Graf in tabelo ustrezno poimenujejo.
Kasneje učenci samostojno izdelajo empirično preiskavo. Glede na ustrezno temo si postavijo hipoteze, ki jih bojo skozi preiskavo preverili.
Podatke lahko pridobijo na različne načine (anketa, štetje, merjenje). Podatke ustrezno razvrstijo, izdelajo tabele in grafe.
Svoje ugotovitve interpretira in jih ubesedi.
Sledi predstavitev preiskave pred učenci razreda.
No comments:
Post a Comment